مقالات آرشیو خبر ها
وقت درخشیدن تو است

وقت درخشیدن تو است

بعد از جدایی سه بازیکن تاثیرگذار از ترکیب یوونتوس ، حالا زمان درخشش واقعی پوگبا فرا رسیده است. در بازی یوونتوس با بروسیا دورتموند در سنت گالن ، احساس بسیار متفاوتی از فینال دو ماه قبل یوونتوس-بارسلونا وجود داشت ، جایی که بیانکونری دیگر سه بازیکن تاثیر گذار خود ، آندره آ پیرلو ، کارلوس توز و آرتورو ویدال را برای اولین بار در اختیار نداشت. موتزارت در حال مهیا شدن برای حضور در ترکیب تیم نیویورکی بود ، کارلوس توز بعد از مدت ها ، باری دیگر لباس بوکاجونیورز را به تن کرد و ویدال در انتظار ثبت و اعلام رسمی پیوستن خود به بایرن مونیخ بود.

امسال به معنی شروع از صفر نیست ، جورجو کیه لینی در مصاحبه با لا استامپا در دوشنبه گفت :"این در واقع یک -تکامل- است نه یک -انقلاب- ، یوونتوس پیش از این یک فوندانسیون مشخص و برنامه ریزی شده داشت. این تغییرات جزئی از یک چرخه هستند."

و پس از جدایی آرتورو ویدال ، یوونتوس رسما ماجرای فروش پوگبا را در این تابستان مختومه کرد. به مانند بازیکن شیلیایی ، پوگبا نیز مدت ها به تیمی غیر از یوونتوس لینک شده است. الماس سیاه فرانسوی یکی از شعار های تبلیغاتی در انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا بود. در عین حال پوگبا به رئال مادرید و پاریسن ژرمن نیز لینک شد.

بدیهی است که یوونتوس علاقه ای به از دست دادن استعداد بزرگ خود ندارد. جوزپه ماروتا در جریان یک کنفرانس در هفته گذشته گفت : "مشخصا او بازیکنی است که ما عمیقا به وی اعتقاد داریم. او بازیکن جوانی است که در اینجا پرورش یافته و احترام بسیاری برای مجموعه یوونتوس قائل است و اینجا را خانه خود می داند.روزی که وی از عدم علاقه به ماجراجویی در یوونتوس صحبت کند شرایط متفاوت می شود ، اما تا به حال چنین بحثی مطرح نشده است."

بر خلاف ویدال ، هافبک سابق منچستر یونایتد در جریان دیدار با بروسیا دورتموند در سوئیس در ترکیب قرار گرفت. بازی با زردپوشان آلمانی شروع یک بازه زمانی فشرده برای یوونتوس بود. آن ها امروز به مصاف لخیا گدانسک می روند و شنبه نیز با مارسی مصاف خواهند داشت. انتهای هفته آینده نیز سوپرکاپ ایتالیا در مقابل لاتزیو قرار خواهند گرفت. این شروع فصلی است که در آن پوگبا می تواند حقیقتا به عنوان الماس بیانکونری بدرخشد.

یوونتوس فصل جدید سری آ را با مصاف در برابر اودینزه آغاز می کند. در این هنگام مکس آلگری به دنبال جایگزینی برای سه بازیکن تاثیرگذار خود و دیگر اعضای مهم ترکیب خود خواهد بود، و یک پست به عنوان رهبر تیم چه در داخل و چه خارج از زمین.

پوگبای 22 ساله خود را در یک نقش جدید می بیند. به عنوان هم پست های خود در خط میانی ، سامی خدیرای تازه وارد را می بیند ، استفانو استورارو نیز تقریبا تازه وارد محسوب می شود ، روبرتو پریرا یک فصل تجربه حضور در جمع تیم را دارد و کوادوو آساموا نیز تقریبا بقیه پست ها را پوشش می دهد و سیمونه پادویین نیز بازیکنی چند پسته است. در کنار این ها کلودیو مارکیزیو قرار دارد ، تنها بازیکنی که از سال 2012 ، سال پیوستن پوگبا به یوونتوس ، بازی های بیشتری را در ترکیب یوونتوس بوده ، 135 بازی مارکیزیو در قبال 129 بازی پوگبا. در حقیقت تنها 7 بازیکن مدت بیشتری از پوگبا را در یوونتوس حضور اشته اند. با حضور تازه وارد ها ، وفق پیدا کردن آن ها با ترکیب ، چیزی است که نیاز به کمک قدیمی های تیم دارد.

پوگبا می تواند یک هافبک بسیار مهم بشود . او به عنوان بهترین بازیکن جوان جام جهانی 2014 انتخاب شد. او همواره توانایی های بسیاری را از خود بروز داده است. پوگبا کنترل بسیار خوبی روی توپ دارد و گام های بلندی نیز دارد. شم گلزنی بالا و بازی تماشاگرپسند نیز از دیگر خصیصه های او است. حالا هدف این است که تمامی موارد یاد شده را طی ده ماه آینده به کار گیرد.

به وقوع پیوستن چنین هدفی ، قهرمان 3 فصل گذشته سری آ -پوگبا- را به یک سطح بالاتر می رساند. قطعا این موارد با پختگی بیشتر همراه می شوند. گاها تمایل وی به حفظ توپ بیش از مدت زمان مورد نیاز او را دچار مشکل می کند. هیچ یک از بازیکنان یوونتوس فصل گذشته به اندازه وی توپ را از دست ندادند. ولی از سوی دیگر هیچکس نیز به اندازه وی دریبل موفق نداشت و تنها پیرلو و توز پاس های کلیدی بیشتری از او ارسال کردند. او می خواهد در کانون توجهات باشد ، بازیکنی که تمایل به نفوذ در خط حمله دارد . افزودن تداوم در عملکرد خوب ، وی را از یک بازیکن بسیار خوب ، به یک ستاره تبدیل می کند ، یک رقیب خطرناک تر.

رسیدن به بالاترین سطح آمادگی تا مسابقات یورو 2016 نیز می تواند یک هدف مهم برای پوگبا باشد ، رقابت هایی که فرانسه میزبان به دنبال کسب اولین قهرمانی در آن پس از سال 2000 می باشد. یک عملکرد خوب در ترکیب بیانکونری ، می تواند باعث پررنگ شدن نقش پوگبا در یورو 2016 نیز شود.

تمام مسائل مطرح شده مبین یک فرصت فوق العاده برای پوگبا است. یوونتوس نیاز به یک عملکرد فوق العاده از وی دارد ، چیزی که استعدادهای او آن را ممکن می سازد. بدون پیرلو ، ویدال و توز ، فرصت برای دیگر ستاره های یوونتوس وجود دارد تا خود را نشان داده و بانوی پیر را به جلو ببرند. چنین اتفاقی می تواند پوگبا را به بالاترین سطح فوتبالی برساند.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: